אנימטורים, מעצבים ומפקחי אנימציה - נאוקי טאטה > דרגון בול ישראל - אתר מעריצי דרגון בול בישראל!
hqdefault (1)

אנימטורים, מעצבים ומפקחי אנימציה – נאוקי טאטה

Avatar
HakaiShin

מה קורה כולם? כאן הראל. היום נדבר כאן על אנימטור מפורסם בקהילה של דרגון בול, נאוקי טאטה. למי שמתעניין בנושא, אני בטוח שזה שם מוכר. נדבר על מי הוא ומה הביא אותו לאיפה שהוא.

נאוקי טאטה

נאוקי טאטה התחיל כאנימטור In-between בחברת Seigasha, ועבודתו הראשונה הייתה ביולי 1987 בסרט השני של דרגון בול (המקורי) "נסיכה רדומה בטירה של השטן". הוא המשיך לעבוד כאנימטור In-between במשך 3 שנים ועבד על דרגון בול ודרגון בול זי, ולאחר מכן קודם לאנימטור מפתח, באותו הזמן שהאנימטורים מאסאהירו שימאנוקי וקאזויה היסאדה קודמו למפקחי האנימציה. התרומה של טאטה כאנימטור מפתח נראתה בתקופה ההיא כמו שילוב של הסגנונות של שני המפקחים. משימאנוקי הוא למד את החשיבות של אימפקט ואפקטים מרשימים, ומהיסאדה הוא למד את החשיבות של פוזות דרמטיות ואקשן דינאמי. עם זאת, היה לטאטה סגנון מאוד ייחודי ולא היה קשה לשים לב אליו. מהסממנים הכי מוכרים של טאטה אפשר לציין את האהבה שלו לגבות עבות ועיניים משופעות.

למרות הסגנון הייחודי שלו והעבודה הראויה לשיבוח, האנימציה שלו לא הייתה לנושא שיחה רב על ידי מבקרים ומדיה בשנים האלו, לא כמו עכשיו.

מאמורו הוסודה

מאמורו הוסודה היה אנימטור מוכשר שעבד על פרויקטים רבים, ביניהם גם דרגון בול. למרות זאת, הוא תפס את תשומת הלב של כולם בעזרת סרטי דיג'ימון, שבהם היה במאי אנימציה ואנימטור מפתח. העבודה שלו על דיג'ימון הייתה ההתחלה של סגנון ייחודי שלו, שלא השתנה שנים רבות אחרי, והסגנון הזה היה ההשראה לסגנון הנוכחי של נאוקי טאטה, ומה שהביא אותו לרמה הנוכחית שלו כאנימטור ולפרסום הרב שלו.

עיצובי הדמויות של המעצב טאקאקי יאמאשיטה בסרטי דיג'ימון התאפיינו במינימליזם, חוסר בהצללה, צבעים מאוד אחידים, אך עם זאת, הבעות ותנועות מוגזמות בצורה טובה ואנימציה חלקה. הסגנון הזה והעבודה של הוסודה גרמו לו לפרסום רב, ששהוביל אותו לעבוד על הסרט של סטודיו ג'יבלי, הטירה הנעה של האל. בזמן שכל זה קרה, נאוקי טאטה עזב את Seigasha ועבר לעבוד בטואי אנימיישן. יחד עם היסאדה ושימאנוקי, הוא עבד על כמה השנים הראשונות של וואן פיס, למרות שבעבודה שלו שם אין משהו באמת ראוי ליותר מדי תשומת לב. בתקופה ההיא, וואן פיס לא הייתה סדרה שהסתמכה על אנימציה מדהימה (לא כולל הסרטים), אלא יותר על בימוי טוב ועיצובים קבועים. כל זה עמד להשתנות. אחרי שעבד עם סטודיו ג'יבלי, הסכים הוסודה לחזור אל  טואי ולהכין סרט אחד אחרון בשבילם, הסרט הזה הוא וואן פיס סרט 6 – הברון אומאטסורי והאי הסודי. הוא היה הבמאי של הסרט, והסרט נודע בסגנון המיוחד שלו והאנימציה המרהיבה.

הסגנון של הסרט היה מאוד סימפליסטי, מה שאפשר לאנימטורים להביא אנימציה ברמה מעולה, עם אופי ודמות, סגנון, ואיכות גבוהה. הסרט נהיה השראה להמון אנימטורים, ביניהם טאטה. אחרי הסרט, סגנונו של טאטה בוואן פיס החל להשתנות בהדרגה. לאט לאט, הסגנון החדש שלו הביא לכך שהפך למעצב דמויות ומפקח אנימציה בסרט התשיעי של וואן פיס. אחרי הסרט, כאשר חזר לסדרה, הוא היה טוב מתמיד. העבודה שלו בתקופה ההיא הביאה סצנות שגרמו לפרקים בתקופה ההיא להיחשב בתור הטובים ביותר בסדרה מבחינת האנימציה. הוא שלט ביכולת לעבור בין המון הבעות פנים בזמן קצר, והעבודה שלו מאופיינת באנימציה חלקה שמשלבת מריחות ואפקטים רבים. הוא אפילו זכה באפשרות לעשות עיצובי דמויות משלו, כדי להביא קביעות מסוימת לסדרה.

הסצנה המפורסמת שבה לופי נותן אגרוף לטנריוביטו, נעשתה על ידי טאטה. אנשים שראו את וואן פיס ויחזרו אחרוה לאזור הפרקים הזה יוכלו לזהות את הסגנון של טאטה בקלות.

טאטה הגיע לצמרת עבודתו בתקופה, היה שם גדול מאוד בתעשייה, ונשלח לעבוד על סדרות אחרות כמו טוריקו, כדי להציל את הסדרה שהייתה באותה תקופה ספינה טובעת, והסדרה המשותפת של טואי ודיסני יפן, Avengers: Disk Wars. הוא שיפר את רמת הסדרה והפך אותה למעניינת בעזרת האנימציה הייחודית שלו.

דרגון בול סופר

נאוקי טאטה היה אנימטור מפתח קבוע בסופר, והסצנות שלו העלו הרבה דיון בקהילה. לחוסר מזלו, עבודתו הראשונה על הסדרה הייתה בפרק 5, בסצנת הקרב של גוקו ובירוס שנחשבת בתור אחת הסצנות הרעות ביותר בסדרה. זאת כמובן, לא אשמתו של טאטה בכלל. טאטה ושאר האנימטורים עבדו על הסצנה תחת לחץ רב בגלל שזמן ההפקה המקדים של הסדרה היה מאוד מוגבל. זמן ההפקה המקדים הקצר הוא הסיבה העיקרית לפרקים חסרי האיכות בהתחלה של סופר.

לאחר מכן, טאטה היה אחראי למספר קרבות ביניהם גוקו בלו נגד גולדן פריזה, וג'יטה נגד היט, חלקים ממאג'ין בו נגד באזיל, חלקים מגוקו נגד היט, גוקו נגד 17, ועוד הרבה עד לסוף הסדרה. קיימת חלוקת דעות רבה לגבי סגנונו של טאטה. יש רבים שרואים אותו כאנימטור רע בגלל הדרך שבה הוא מצייר דמויות, וחלק רואים את זה שבזמן שעיצוב הדמויות פשוט מאוד, האנימציה שומרת על איכות חלקה ודינמית.

בדרגון בול סופר ברולי, הוא היה אחראי על המיזוג של גוקו ווג'יטה לגוג'יטה, את הסצנה שבה גוג'יטה מגיע לשדה הקרב וחלק מהסצנה שבה גוקו ווג'יטה נלחמים בברולי, מיד לפני שהשתגרו לפיקולו.

נאוקי טאטה הוא אנימטור שיש עליו דעות רבות, אבל דבר אחד בטוח, הוא השפיע על תעשיית האנימציה רבות.

קרדיט ענקי לאנימה אייג'י ([email protected]) על כל המידע!

מה אתם חושבים על הסגנון של טאטה? האם אתם אוהבים אותו? תכתבו בתגובות!

~דרגון בול ישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב skype
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0 0 הצבעה
דירוג
הירשם
התרע על
guest
9 תגובות
ישנים ביותר
חדשים ביותר דירוג
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יונתן גל

ראשון

חסוי

פוסט ממש טוב כרגיל הראל! אני ממש אוהב את הפינה אבל האמת שציפיתי לפינת הציור…

S.S.G

טוב לדעתי הוא סבבה אבל בקטע שהם התמזגו לגוג'יטה אתם לא חושבים שהוא עשה את הגוף שלו קצת רחב מידי?

רוני

למה בדרכון בןל רק לחלק מהדמויות יש עיניים גדולות ולאחרות יש עיניים קטנות ומלוכסנות?

לשמונה עשרה ומאי יש פרצוף אחר מבורמה וצ'יצ'י.

עידן

פוסט מגניב וטוב!