אנימטורים, מעצבים ומפקחי אנימציה של דרגון בול – נאוהירו שינטאני

[avatar user="HakaiShin" size="100" align="center"]HakaiShin[/avatar]

מה קורה כולם? כאן הראל. התחלתי פינה חדשה, ובפינה זו, נדבר על אנימטורים, מעצבים, ומפקחי אנימציה שעבדו על דרגון בול והשפיעו עליה בצורה משמעותית.

הפעם, נדבר על האנימטור שמאחורי העיצובים החדשניים של דרגון בול סופר: ברולי – נאוהירו שינטאני.

נאוהירו שינטאני עבד בתור מפקח אנימציה, אנימטור מפתח ומעצב דמויות בסרט דרגון בול סופר ברולי. שינטאני התחיל להתעניין בדרגון בול בתקופת חטיבת הביניים. הוא ראה את האנימה תמיד לפני שקרא את המאנגה, כי האנימה עניינה אותו יותר. הוא היה מעריץ הדוק, ובנוסף ללצפות באנימה ולקרוא את המאנגה, הוא הלך עם אחיו לראות את כל הסרטים של דרגון בול בקולנוע.

שינטאני זוהה כאנימטור גאון עוד מגיל צעיר, ועבד במשך חייו על עבודות אנימציה רבות ודי מפורסמות, הרבה מהם בוימו על ידי חברו הקרוב טאטסויה נאגאמינה, הבמאי של ברולי. הסגנון שלו נתן השראה לעבודות של נאגאמינה וקאזואו אוגורה בסרטים של וואן פיס, שבו אומץ סגנון פשוט. בין העבודות המפורסמות שלו יכולות להימצא באנימציית המפתח שלו בסדרות כמו וואן פיס (גם בסרט Z), טוריקו, Popin Q ו-Precure All Stars.

בדרגון בול

שינטאני התחיל את עבודתו על דרגון בול בספיישל ב2008 יו! סון גוקו וחבריו חוזרים! בתור אנימטור מפתח. עם זאת, עבודתו הגדולה על דרגון בול לא הגיעה עד לסרט של ברולי, שבו שינטאני היה במאי אנימציה, אנימטור מפתח, ומעצב דמויות. שינטאני נבחן לתפקידים דרך אודישן, ונבחר על ידי אקירה טוריאמה עצמו מבין כמה וכמה אנשים שנבחנו (ביניהם כנראה גם טאדאיושי יאמאמורו, מעצב הדמויות בסופר). באודישן הוא צייר את גוקו, וג'יטה ובולמה, הדמויות שטוריאמה חשש לגבי העיצוב שלהן הכי הרבה. בראיון, שינטאני ציין שזאת הייתה הפעם הראשונה שבה הוא ציר משהו שקשור לדרגון בול, זאת למרות העבודה שלו בספיישל סון גוקו וחבריו חוזרים.

character_design dragon_ball_series dragon_ball_super dragon_ball_super:_broly naohiro_shintani production_materials settei

character_design dragon_ball_series dragon_ball_super dragon_ball_super:_broly naohiro_shintani production_materials settei

character_design dragon_ball_series dragon_ball_super dragon_ball_super:_broly naohiro_shintani production_materials settei
העיצובים הסופיים לסרט של גוקו בולמה ווג'יטה, על ידי שינטאני

שינטאני צייר את העיצוב של גוקו לפוסטר הראשון של הסרט בסביבות פברואר 2017. הוא לקח את הרעיון של גוקו מחזיק את מוט העוצמה מאשתו, בהשראה מקאבר מאנגה שבו גוהאן נראה מבצע פוזה דומה.

תוצאת תמונה עבור ‪地球には悟空がいる‬‏

F45b1rX

בגלל שסגנון הציור של טוריאמה היה מאוד שונה בתקופות שונות, היה לשינטאני קשה לבחור לפי איזה סגנון לעבוד. שינטאני מאוד אהב את הסגנון של מינורו מאדה, וקיווה וניסה להכניס את הסגנון בעבודתו. בגלל שהוא לא היה רגיל ללצייר דרגון בול, הוא גם למד את הסגנון של טאדאיושי יאמאמורו וראה את כל הסרטים הקלאסיים.

תמונה קשורה

תמונה קשורה
העיצובים של מינורו מאדה באו לידי ביטוי בסדרה עד לתקופת סאגת סל, שבה טאדאיושי יאמאמורו הציג את סגנונו

כאשר שינטאני שמע שהסרט הולך להיות על ברולי, שינטאני קיבל תחושה של נוסטלגיה, אבל הרגיש את הלחץ של לעמוד בציפיות של הקהל. בגלל שלא היה לו הרבה נסיון בלצייר דמויות שריריות, היה לשינטאני אתגר גדול לעצב את ברולי. הוא גם רצה לכבד את הסגנון העכשוי יותר של טוריאמה, שמתאפיין בדמויות רזות ופחות נפוחות / שריריות, לכן ניסה לתת לעיצוב תחושה של שילוב בין עיצוב רזה לעיצוב שרירי.

character_design dragon_ball_series dragon_ball_super dragon_ball_super:_broly naohiro_shintani production_materials settei

character_design dragon_ball_series dragon_ball_super dragon_ball_super:_broly naohiro_shintani production_materials settei

שינטאני ציין שהוא לא אוהב להשתמש בהרבה הצללה בסצנות של חיי היום יום, והוא שומר את ההצללה לסצנות הקרב. ככה, הופעה של הצללה כבדה יותר תראה לקהל שהסצנה רצינית ושהדמויות עומדות להילחם, יחד עם הדגשה רבה מאוד על השרירים.

character_design dragon_ball_series dragon_ball_super dragon_ball_super:_broly naohiro_shintani production_materials settei

העיצובים של שינטאני ידועים ברמת הפשטות שלהם, הם עיצובים פשוטים יחסית שנוח לאנימטורים לעבוד איתם, ויש להם מאפיינים רבים מהעיצובים של טוריאמה וגם של מינורו מאדה. בשונה מהרבה אנימטורים בתעשייה, שינטאני עושה אנימציה ועיצובים בצורה דיגיטלית, ולא בעט ונייר.

נאוהירו שינטאני לא עבד הרבה על דרגון בול, אך הראה לנו את ההשפעה המדהימה שלו על הסדרה מהר מאוד דרך דרגון בול סופר ברולי. הוא אנימטור צעיר אבל מאוד מוכשר, והוא חלק ממה שעשה את הסרט מיוחד. אני אישית מקווה שהוא יחזור כאשר דרגון בול סופר תחזור לטלוויזיה!

מה אתם חושבים על נאוהירו שינטאני והסגנון שלו? האם אתם אוהבים את הסגנון? או שאתם מעדיפים את הסגנון של טאדאיושי יאמאמורו מדרגון בול סופר? או אולי סגנון אנימציה ועיצוב אחר? תענו בתגובות!

שמחים לפרסם עבורכם,

~דרגון בול ישראל

Digiqole Ad
5 2 הצבעות
דירוג
הירשם
התרע על
guest
13 תגובות
ישנים ביותר
חדשים ביותר דירוג
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עומר

ראשון.
אני מעדיף את העיצוב של שינטאני, כי הוא נותן לי תחושה של נוסטלגיה מדרגון בול זי כי העיצוב שלו מזכיר לי את הסדרה הישנה

Sayan Ghost

אני כל כך מעדיף את הסגנון של שינטאני, זה סגנון משוחרר, פחות פרטים, אבל עם יותר סגנון, סגנון שאף פעם לא ראינו בדרגון בול. וזה… קרא עוד »

Sayan Ghost

וואו זה יצא ארוך מה שכתבתי.

זנו סאמה

שני

יאממורו ממש לא רע ואני אוהב מאוד את המראה של העיצובים שלו אך כשמדברים על אנימציה ותנועה חלקה שינטאני לוקח בקלות.

דור

היו לו כמה פשלות בציור האנימציה מתי שגוקו ומקיטה ביצעו את ריקוד המיזוג אם זה הוא היה כי הרבה ממנו הזכיר לי את זי לעומת… קרא עוד »

אסף

הוא אחלה לגמרי אבל אני אישית הכי אוהב את הסגנון של יויה טאקאשי ולדעתי העיצובים שלו נראים כאילו הוא זה שהמציא את דרגון בול ולא… קרא עוד »

Goku SSJ2

אני אישית יותר אהבתי את העיצוב של הדמויות בסופר, נראה יותר רציני ומעניין.
העיצובים החדשים מרגישים לי קצת ילדותיים.
תודה על המידע!

Yay

קצת לוקח זמן להתרגל לשינויים בפנים של גוקו, שלא לדבר על גוג'יטה בצורת הסאיין הפשוטה שלו שלא מזכיר את עצמו. אבל בהחלט שינטאני עשה עבודה… קרא עוד »

ORANMISHALI

אני אהבתי את הסגנון של נאוהירו שינטאני בעיקר בקרבות שהיו בסרט ובשאר הסרט ומה שפחות אהבתי היה העיצוב של השיער הגוף היה טוב אבל ההיתי… קרא עוד »