היי כולם, כאן ניר!
קודם כל, שמעתם על התחרות המגניבה שלנו? אם לא הספקתם להשתתף, אתם מוזמנים להיכנס לקישור שכאן ולעשות זאת!
אני בטוח שבזמן שצפיתם בדרגון בול סופר, שמתם להבדל באיכות האנימציה והאומנות בין הפרקים השונים. היום אני אנסה להסביר מה הסיבה להבדלים האלה. בואו נתחיל!
בשנת 2015, לאחר הצלחת הסרט "תחייתו של פריזה", הוכרזה סדרת האנימה "דרגון בול סופר". חודשים ספורים בלבד לאחר מכן, ביולי 2015, היא החלה את שידוריה.
4 הפרקים הראשונים של הסדרה נראו לא רע, אך הפרק החמישי הוא זה שגרם לסערה.
אחרי שהפרק החמישי שודר, תמונות מהפרק וביקורות שליליות במיוחד הציפו את הרשת, כשמעריצים רבים חשבו שמדובר בנסיון של טואי אנימיישן לחסוך כסף. חלק אף קראו להחליף את האנימטורים של סופר באלה שעבדו על זי.
הם כמובן טעו. האמת שמפקח האנימציה בפרק הזה, נאוקי טאטה, הוא אחד האנימטורים המוערכים ביותר של טואי, ועבד במשך השנים על סדרות רבות, ביניהן: וואן פיס, טוריקו, וכן, גם דרגון בול ודרגון בול זי.
ובקשר לתקציב – אין לו השפעה משמעותית במיוחד על איכות האנימציה. במקרה הזה, טואי אפילו הוציאו יותר כסף על החריגה מלוח הזמנים בשל הצורך לשלם לעוד אנימטורים ומפקחים שישתלטו על עומס העבודה.
אם כך, למה זה קרה?
שני הגורמים המשפיעים ביותר על האנימציה הם הכישרון של חברי הצוות והזמן שניתן להם. כמו שאמרתי, כישרון הוא לא הבעיה כאן. הסיבה האמיתית היא לוח הזמנים של דרגון בול סופר.
בדרך כלל בהפקות של סדרות אנימה, העבודה מתחילה הרבה לפני שהסדרה מתחילה את שידוריה. במקרה של דרגון בול סופר, לצוות לא היה מספיק זמן וההפקה התרסקה לחלוטין בפרק 5.
למרות הכל, זאת לא הייתה הפעם האחרונה שהדבר קרה.
פרק 24 היה לא פחות גרוע. למעשה, ההפך הוא הנכון – בפרק הזה, מפקח האנימציה לא היה טאטה אלא יוקיהירו קיטאנו, שהספיק מאז להפוך לבדיחה בקרב המעריצים.
גם פרק 33, שכלל את הקרב בין גוקו ובוטאמו, ידוע כאחד הפרקים הכי פחות טובים מבחינת אנימציה בסופר. אך אחרי לא מעט נפילות, המצב התחיל להשתנות, בגלל השיפור בלוח הזמנים.
בסאגת טראנקס העתידי, כמות הפרקים המאכזבים מבחינה ויזואלית ירדה דרסטית, ובסאגת הישרדות היקום המצב השתפר אפילו יותר, ובדרך כלל כשעלה נושא האנימציה, הסיבה הייתה חיובית, בזכות שמות כמו יויה טאקאהאשי, נאוטושי שידה וטאטה, שמאז פרק 5, הספיק להדהים את כולם עם האנימציה שלו, במיוחד בפרקים 110 ו-130.

בעזרת במאיי הסדרה שנכנסו לתפקיד בתחילת הסאגה, ריוטה נאקאמורה וטאטסויה נאגאמינה, מגומי אישיטאני שביימה את פרק 131 המצוין, ותסריטאים, אומני סטוריבורד ואנימטורים מוכשרים רבים, סופר הסתיימה באור חיובי מאוד, כששני הפרקים האחרונים שלה מסמלים ניצחון אמיתי – 130 בגלל האנימציה המרשימה במיוחד שבו ו-131 בזכות הבימוי הנפלא של אישיטאני ואנימציה מדהימה גם כן.
לסיכום, אני בטוח שבעזרת תכנון זמן נכון, הצוות המוכשר יוכל להמשיך ולהרשים את הצופים גם בעתיד.
למדתם משהו חדש? הייתם רוצים לראות עוד פוסטים בנושא? ספרו לנו בתגובות!
שמחים לפרסם עבורכם,
~דרגון בול ישראל!

גירן ישתתף בסרט???
מתי הסרט יגיע לישראל
יפה ממש אני אחד מהמעריצים של דרגון בול ואחלה מידע למעריץ
הסרט של דרגון בול יצא לקולנוע בארץ?
ראשון
אני מקווה שהאנימציה של הסרט תצא טובה
קשה לי לשכוח את האנימציה הגרועה… אבל גם הטובה!!!
אני חושב שכדאי לציין בתמונות מה יצא גרוע כל כך, כי בחלקן לקח לי קצת זמן עד שהבנתי למה הן יצאו לא טוב.
לא דיברתם על סאגת טראנקס העתידי ועל האנימציה הגרועה שלהם בזמנו
לא יודע אם מישהו שם לב לזה, אבל מפרק 77 של דרגון בול סופר, סגנון האנימציה השתנה לטובה לדעתי, צבעים יותר עמוקים, קווי מתאר עבים… קרא עוד »
אתם הולכים לשנות את התמונה ב״הידעתם״ בקרוב?
כשהוא ירה בוא יריות מהידיים שלו למה גוקו נתן מכה לאוויר, לא הבנתי?
טאקאהאשי הוא מספר אחת!
הבעות הפנים, התנועות וההצללות שהוא עושה לדמויות זה פשוט אדיר! אני מאוד מקווה שהוא גם עבד על הסרט של ברולי.
הם היו מנצלים בצורה טובה יותר את הזמן אם הם היו מוותרים על פרקי המסטיק שלא קורה בהם שום דבר מעניין.
תודה רבה לכם על כל המידע הזה, אני מבין שאתם עובדים קשה ואתם מעולים תמשיכו ככה!!!
תודה רבה ניר!
אני מאוד אוהב את הפוסטים שלך :)